Ik ga proberen uit te leggen hoe de reis met de bus verloopt

Daarvoor gebruik ik  “oude” berichten en foto’s van Marleen  

We beginnen met een onderwerp

Origineel

copie op textiel

In dit geval een foto van een Ranonkel en gaan die op verschillende manieren bewerken b.v. Fotoshoppen of een kopie op Textiel

Zelfde bloem en toch anders

gefotoshopt

 

Dan Laat Marleen zien dat er nog veel meer mogelijk is

Ik heb een copie op textiel gemaakt en dit op een zwarte lap stof genaaid.
Bloemen uitgeknipt en lapjes, ed.  Ik had het gevoel alsof ik schilderde met lapjes.
Ook heb ik nog wat textielverf gebruikt.


Dan schrijft Marleen: 

Eigenlijk doe ik maar wat, maar dat maakt het extra spannend.
Ik heb met textielverf banen geschilderd.

Wat meer Groen

Gele verf

 


En dan gaat ze nog door:

 Ik heb de quiltfoto bewerkt, want eigenlijk vond ik het 3x niks.

Maar het gevoel komt terug ze schrijft:

 En om toch het flowgevoel te blijven koesteren heb ik er details uitgehaald. Ook enkele bewerkt.

Hier maak ik weer mooie kunstkaarten van.

Kunstkaarten

Dit project laat zien dat je met een foto alle kanten op kunt maar het is volgens mij ook te zien dat alles door Marleen is gemaakt.

Niet omdat Marleen een kunstenares is en wij dit niet zouden kunnen maar, omdat alles bij elkaar hoort en wij op zoek willen naar verschillen in uitvoering, kleur, bewerking, materiaal en originaliteit

En daar hebben we jullie bij nodig.

Om de 2 maanden lanceren we een onderwerp dat kan van alles zijn. Een bloem, boom of vis en hiermee gaan we aan de slag.

We maken allemaal ons idee van het onderwerp. Niet moeilijk denken, maar maak wat in je opkomt, niet gehinderd door voorbeelden of regels van wie dan ook

We willen wel graag originele en verrassende materialen zien b.v. plastic of metaaldraad in combinatie met lapjes en draadjes .

Zoals ons Logo de BUS.

Textielkunstbus

De Bus is gemaakt van een plastic tasje,vilt,knopen,stof en pijpenragers.
En versiert met hangertjes en een foam sticker.

Dus gebruik wat je leuk vind en vooral gebruik veel fantasie. 

Van de inzendingen (foto) maken we een collage  en dat samen, laat zien wat kunst is

Echte kunst zit in jezelf!

